PANEL KLIENTA: Logowanie

Baza wiedzy

Konta mailowe, autorespondery, przekierowania - tworzenie i korzystanie

Aby utworzyć konto e-mail, zaloguj się do panelu administracyjnego a następnie kliknij link "skrzynki pocztowe pop3". Musisz wiedzieć że jedno konto e-mail już istnieje: nazwaużytkownika@twojekonto.domena (gdzie "nazwaużytkownika" jest nazwą loginu do panelu). To konto jest stałe i nie będzie można go usunąć.

 

Aby utworzyć konto pocztowe POP3, kliknij na linku "Nowe konto."  Następnie ujrzysz okno:

 

 

Wprowadź nazwę użytkownika i hasło. Następnie kliknij "Utwórz". 

 

 

 

Zmiana hasła kont pocztowych (e-mail)

 

Aby dokonać zmiany hasła klikamy przycisk "zmiana" znajdujący się obok adresu e-mail w spisie kont.

 

 

W okienku, które się pojawiło, wpisz nowe hasło i klknij "Aktualizuj"

 

Usuwanie kont pocztowych

 

 

Aby usunąć konto e-mail najpierw musisz wejść  do menu Skrzynki pocztowe. Naciśnij "Kasuj" aby skasowac konto.

 

Autoryzacja SMTP

 

Kiedy korzystasz z pobierania poczty w Twoim programie takim jak np. Outlook, będziesz potrzebował włączonej autoryzacji SMTP aby poprawnie wysylać maile. Loguj się nazwą loginu i hasłem takim jak to autoryzacji POP3/webmail.

 

Ustawienie przechwytywania adresów  

Kiedy serwer otrzyma wiadomość e-mail zadresowaną na nieistniejący adres, musi coś wykonać z wiadomościami.  Panel administracyjny wyświetli trzy opcje do wyboru:

 

1.  Serwer usuwa wiadomości i zawiadamia nadawcę że adres nie isnieje.

2.  Serwer usuwa wiadomości i nie zawiadamia nadawcy.

3.  Serwer przesyła wiadomość na inny, działający adres e-mail.

 

Aby wybrać pomiędzy tymi opcjami, uzyskaj dostęp poprzez panel administracyjny do opcji "usługa catch-all".  Zobaczysz okno wyglądające jak to poniżej:

 

 

 

Forwardery  

Forwardery dają dostęp do narzędzia przekierowującego przychodzące e-maile pod inny adres. 

 

Nota: Nie możesz nazwac forwardera tak samo jak utworzonego konta POP3, autorespondera, lub mailing listy.

 

Aby utworzyć forwarder, po pierwsze wejdz przez panel administracyjny do opcji Przekierowania kliknij link u góry strony "Utwórz nowe przekierowanie". Zobaczysz okno wyglądające jak to poniżej:

 

Następnie, wprowadź nazwę forwardera, adres docelowy i kliknij przycisk "Utwórz". Możesz przesłać do wielu adresów maila wypisujac po prostu adresy oddzielone tylko przecinkiem (bez spacji). np: email@domain1.com,email@domain2.com,email@domain3.com

 

Modyfikuj / Usuń forwardery

 

Wszystkie forwardery są wyszczególnione w menu. Aby usunąć forwarder, zaznacz pole(a) z nazwą forwardera(ów) i kliknij przycisk "Usuń zaznaczone".

 

 

Forwarder może być modyfikowany poprzez klknięcie w link "modifikuj" znajdujący się obok adresu forwardera.  Aby zmodyfikować zmień dostęp do plików i do docelowego e-maila, tylko nazwa nie może zawierać nazwy forward.

 

Autorespondery  

Autorespondery są robotami e-mail, które odsyłają do wszystkich przychodzących e-maili standardową, zdefiniowaną wcześniej wiadomość. Przykładowo, niektóre firmy uruchamiają listę aktualnych cen na autoresponderze.  Potencjalni klienci po wyslaniu poczty na listacen@domena.com otrzymają list z cenami na swój e-mail. List będzie sie znajdował w skrzynce odbiorczej już w chwilę po wysłaniu.

 

Aby utworzyć autorespondery, kliknij link, "Autorespondery", a następnie "Utwórz nowy Autoresponder ".

 

 

 

Następnie wprowadź treść wiadomość autorespondera do pola tekstowego. Treść może zawierać tagi HTML. Proszę pamietac, że mogą wystąpić problemy z programami do odczytu poczty w momencie, gdy nie obsługują one wiadomości w formacie HTML.

 

Dodatkowo możesz wprowadzić adres CC. Wtedy zostanie wysłana kopia każdego autorespondera na specjalny adres w formacie tekstowym. Włączając opcję CC pozwalasz monitorować jak wiele zleceń/ zamówień przyjął twój autoresponder.

 

Modyfikacja / Usunięcie Autoresponderów

 

Wszystkie autorespondery są wyszczególnione na liście w menu Autoresponder. Aby usunąć autoresponder, sprawdź okienko obok nazwy autorespondera , zaznacz je a następnie kliknij przycisk "Usuń zaznaczone".  

 

 

Aby zmodyfikować autoresponder kliknij link "modyfikuj" obok nazwy autorespondera. Uzyskasz możliwość zmiany wiadomości autorespondera i adresu CC:. Kiedy zakończysz kliknij przycisk "Utwórz".

 

Wiadomości urlopowe   

Wiadomości urlopowe mówią innym, że wyjechałeś i nie jesteś dostępny.  Wiadomość urlopowa może np. zawierać treść: "Otrzymałem twoją wiadomość ale jestem na urlopie aż do 21 czerwca. Odpowiem niebawem."  Wiadomości urlopowe są używane w połączeniu z istniejącymi kontami POP3.

 

Aby utworzyć wiadomość urlopową, użyj opcji "wiadomości urlopowe" w panelu.

 

 

Po pierwsze, zaznacz konto POP3 do, którego chcesz dodać wiadomość urlopową. Po drugie, wprowadź treść wiadomości. Po trzecie zaznacz od kiedy do kiedy wiadomość ma zostać wyświetlana. Po czwarte kliknij przycisk "Utwórz".

 

Modyfikacja / Usuwanie wiadomości urlopowych

 

Wszystkie wiadomości urlopowe są wyszczególnione na liście w menu Wiadomości Urlopowe. Aby całkowicie usunąć wiadomość urlopową, kliknij i zaznacz pole obok konta wiadomości urlopowej, a następnie naciśnij "Usuń zaznaczone".

 

 

Wiadomości urlopowe modyfikujemy klikając na link "modyfikacja" obok konta wiadomości urlopowej. Zmiany jakie możemy wprowadzić to: zmiana treści, zmiana czasu rozpoczęcia i zakończenia wakacji (urlopu).

 

Mailing listy  

Aby utworzyć mailing listy kliknij ikonę listy dyskusyjne.  Nie zostanie wyświetlona żadna lista, więc klikamy na "Utwórz Mailing Listę".

 

 

Wprowadź nazwę listy, a następnie kliknij "Utwórz". Zostaniesz przeniesiony do głównego menu mailing listy i Twoja nowa lista będzie już widoczna w tabeli.

 

Nota:  Nie możesz utworzyć nazwy mailing listy jeżeli już istnieje taka nazwa jako konto POP3, autoresponder, forwarder.

 

Subskrypcja / Rezygnacja z subskrypcji przez e-mail

 

Serwer używa popularnego oprogramowania do mailing list - Majordomo.  Tradycyjnie, mailing listy są obsługiwane i konfigurowane wyłącznie poprzez e-mail. Sa dwie drogi aby włączyć subskrypcję za pomocą mailing list:

 

1.  Wyślij maila majordomo@twojadomena.com i wpisz "lista subskrypcji" (bez znaku cudzysłowia) w treści wiadomości.

2.  Wyślij maila do listname-request@twojadomena.com i wpisz "subskrypcja" (bez znaku cudzysłowia) w treści wiadomości.

 

 

Postępowanie w przypadku rezygnacji z subskrypcji jest identyczne jak przy zapisywaniu się na nią, różnica jest w zamianie słowa "subskrybuj" z "rezygnacja z subskrybcji " w treści wiadomości.  Majordomo wyśle ci mail z wynikiem twojego postępowania jeśli subskrybcja/rezygnacja z subskrybcji przebiegły prawidłowo. W dodatku możesz podglądac listę subskrybcji z panelu administratora.

 

Subskrypcja / Rezygnacja z subskrypcji przy użyciu panelu administratora

 

Możesz dodać lub usunąć subskrybcję poprzez panel administratora.  Odbiorca subskrypcji dostanie wiadomość od Majordomo kiedy chcemy go dodać i będzie musiał ją potwierdzić. 

 

 

 

Dodaj prenumeratora zaznaczając pole wyboru "Dodaj do nazwy list" lub "Dodaj do nazwy zbioru list " i następnie kliknij przycisk "Akceptuj".  Wykreślenie zostanie wykonane po kliknięciu pola/pól obok adresu(ów) które chcesz usunąć, i naciśnięciu przycisku "Usuń zaznaczone".

 

 

Filtry  

Filtry pozwalają blokować pewne typy przychodzących maili. Są one uniwersalne dla wszystkich kont, nie możesz ustawić innych filtrów dla poszczególnych kont mail. Aby utworzyć filtry kliknij ikonę "Filtry"

 

 

Pierwszą opcją pozwalającą na blokowanie wszystkich maili z jakieoś adresu, jest jego blokada. Wprowadź pełny adres(y) i kliknij "Blokuj".

 

Drugą opcją pozwalającą na blokowanie jest zablokowanie specyficznej domeny. Wprowadź nazwę domeny (bez "www") i kliknij "Blokuj".

 

Możesz blokować wszystkie wiadomości zawierające wybrane słowo, wprowadź je i kliknij "Blokuj".

 

Możesz także określić dozwolony maksymalny rozmiar przychodzącej wiadomości - wyrażamy rozmiar w kilobajtach (1024 kilobajtów = 1 megabajt), aby to uzyskać kliknij "Blokuj".

 

 

Usuwanie filtrów

 

Wszystkie filtry są wyszczególnione na liście w menu filtrów.  Wygląda to tak jak okno poniżej:

 

 

W tym przykładzie chcemy odblokować wszystkie maile przychodzące z domeny badsite.com.  Zaznacz pole obok filtra(ów), które chcesz usunąć i kliknij przycisk "Usuń zaznaczenie".

 

 

Rekordy MX   

 

Serwis darmowych maili takie jak np. gmail (w ramach Google Apps) wymagają wykonania w panelu zmian MX aby działały dla Twojej domeny.

 

Aby zmienić rekord MX kliknij ikonę "Rekordy MX ".

 

 

Po pierwsze, usuń stary rekord MX klikając pole obok nazwy rekordu i naciskając "Usuń zaznaczone".

 

Następnie, wprowadź nazwę hosta, wprowadzoną po kropce, dając ci e-mail providera. Następnie zaznacz poziom ważności (zazwyczaj 10) z listy z prawej strony.

 

Note:  Pamiętaj o kropce na końcu nazwy hosta.

 

Aby przywrócić oryginalne ustawienia MX, wprowadź twojadomena.com. i ustaw pierszeństwo 0 po usunięciu innych MX rekordów.

 



Czy ta informacja była pomocna?

Dodaj do ulubionych Dodaj do ulubionych

Drukuj Drukuj

Polecamy:
Jak używać CRONa (Czytał: 459)
Błąd 500 - przyczyny (Czytał: 2340)

Szybka Nawigacja

Logowanie do Panelu:

Email

Hasło

Pamiętaj mnie

Szukaj